Sponsorer

onsdag 22 augusti 2012

Tävlingsvecka

På fredag bär det igen av på tävling. Denhär gången kör vi i Mäntyharju. Ser fram emot att få tävla med tjejerna igen.

I måndags var jag på promenad och stretchade. Igår var det sarjacross i Kurikka. Körningen kändes inte riktigt bra i första heatet och jag var rätt så besviken. De hade ändrat om banan lite och det var mer sand på banan än tidigare. Roligt att köra i men ack så svårt. Jag fick igen rytm i körningen alls och var fem före att ge upp men envis som man är kan man inte stiga av om det inte är fel på något eller moppen slutar gå.

Andra heatet gick bättre. Jag fick en rätt så bra start och hängde med in i första kurvan. Tro mig jag får vara nöjd över det :) hihi. Körningen flöt på bättre i andra heatet fastän banan var mera nött men kul att jag fick det att fungera annars hade jag nog varit ledsen. Nååh, det är ju bara träning så inget att gräva ner sig över. Vår sista MXD tävling körs i Kurikka så tror det blir ett varv eller två till Kurikka efter dethär veckoslutet.

Som plåster på såren blev det införskaffat en ny hjälm och lite annat smått ida :) Tusen tack Rasmus ;)
 
Remotors http://www.remotors.fi/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar