Sponsorer

söndag 26 augusti 2012

Mäntyharju MXD Liiga

Fint väder, en jätte fin bana och humöret på topp.
På fredagen gick vi igenom banan lite med pappa och sen blev det tidigt läggdags. Jag sov som en stock. På morgonen när jag vakna var det dimmigt men rätt så gemytligt väder.

När vi skulle ut på startträning och träning ville min moppe inte starta, troligen var det fukten som var boven. En liten panik hann införa sig men fick hjälp och sprang igång den. Träningen gick si sådär, det var en snabb bana och mitt huvud antydde lite att farten är alldeles tillräcklig om jag inte vill åka hem i ambulans eller på annat vis ;). men en 7:e plats efter träningen och vi var 3 personer inom 2 sekunder.

I första heatet fick jag en dålig start, det tog jätte länge innan bommen föll och jag höll på att tappa koncentrationen. Jag fick en bra linje och körde upp mig några placeringar i första kurvan. Låg på en sjätte plats till en början men körde ett sämre varv och blev sedan omkörd. Det blev en bra fight om 6:e platsen men det blev aldrig någon omkörning från min sida.

Till andra heatet var jag riktigt taggad. Fick e lite bättre start och körningen kändes bra. Fick bra fart. Jag körde efter tjejen jag hade tävlat med i första heatet men hon hade jätte bra fart på och knep även 5:e platsen i heatet, jag släppt efter några varv men på slutet började jag ta in på sjätte platsen men tiden räckte inte till. Förståss var jag besviken men det gick inte fortare då. Får ändå vara helt nöjd för varvtiderna upp till toppen minskade med några sekunder. Bra tecken.

Några av tjejerna inklusive jag var och simmade. Jätte skönt och det blev en riktigt bra veneziansk. Resten av veneziansk blev firat med pappa i bilen och en godispåse :).

Nu är jag taggad inför sista tävlingen. Satsar på att åka till Kurikka och träna nästa helg och skall försöka köra 4 gånger i veckan nu för att om möjligt förbättra på tiden lite. Men innan nästa helg blir det säkert spituholmen, en del cyklande och på tisdag sarjacross i Alavus.

Som sagt: I´m living my dream :)





En sjunde plats allt som allt. Ligger ännu sjätte i tabellen så blir att försvara det i Kurikka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar