Sponsorer

måndag 20 augusti 2012

En träningsvecka

Det blev en bra träningsvecka förra veckan. Cyklade till och från jobbet.Förutom det hann jag på länk körde måndag, tisdags,  torsdag och lördag. Rätt så omväxlande körning också, kovjoki, solf, spituholmen och röukkas i Vörå.

I tisdags körde vi Sarjacross i Solf. Det var varmt, men banan var snabb. Det var riktigt roligt att köra. Jag hoppade whoopsen. E vinst i sig för mig. Jag fick förbättrat min tid där också så jag var riktigt nöjd. Det var tur att tisdagen gick så bra för torsdage blev en total flopp. Banan var blöt och hal. Jag tyckte att det var roligt till en början fastän det var svårt men när vi väl började köra var jag omkull tre gånger på fyra varv och min axel började värka så jag bestämde mig för att avbryta. Det är bara träning så tänkte att det är bäst att sluta innan jag skadar mig ordentligt.

I lördags körde vi i Röukkas. Massor med sand och en mycket tung bana. Perfekt ställe att träna kurvor och kondition på. Även här var jag omkull och fick styret i låret. Typiskt, men lite små blåmärken kommer vare sig man vill det eller inte.

Vecka avslutades på bästa sätt med att åka och kolla MX1 i Alavus. Jag är så imponerad av killarna. Det är otroligt vad det kör fort. Bara att lyfta på hatten :). Toni Eriksson vann båda heaten och säkrade därmed vinsten i klassen för i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar