Sponsorer

tisdag 23 februari 2016

FM skotersprint Kajaana

FM SKOTERSPRINT KAJAANA

Andra tävlingsdagen, var inte alls lika nervös eftersom man dagen innan hade fått ett litet hum om hur det fungerade. Självförtroendet hade också fått en törn men bestämde mej för att ta dagen som den kommer och framför allt ha kul. För jag älskar verkligen att köra skoter, det är såå roligt. 

I Kajaana kändes det som att det fanns mera snö och rutten var bredare än dagen innan. Såg riktigt bra ut när vi skidade runt. Lite innan starten började det snöa så jag var lite orolig för glasögonen men de immade inte och jag såg jätte bra. På söndagen var det riktigt roligt att köra men kurvorna är en stor svaghet och så borde jag lära mej sitta i terrängen. Det är svårt att lära en gammal hund sitta sägs det och jag kan hålla med, i snart 6 år har jag koncentrerat mej att stå på motocrosscykeln och nu borde jag mitt i allt sitta. Konstigt men lite kul samtidigt hur olika det kan vara att köra en skoter jämfört med moppen. Detta kräver helt klart träning. Det var riktigt roligt att köra båda heaten men svårt med mycket stenar framme och en hel massa is. En verklig utmaning för en nybörjare, lyfter verkligen på hatten för den andra tjejerna för hårt gick det för dem. Jag slutade 11:a efter 2 sträckor, farten var kanske inte så mycket bättre men det lönar sej att hållas på banan :) 



Nu väl hemma riktar jag blicken mot nästa lördag och Stadion snowcross i Uleåborg. Ingen vila här inte :) Blir lätt träning denhär veckan, spinning, lite löpning och en hel del axelrehabilitering för att vara fit for fight på lördagsmorgonen. Håll tummarna för mej ;) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar