Sponsorer

söndag 13 maj 2012

Kawasaki motocross weekend

Åkte iväg mot Jämsä på fredagen. Var och besiktade moppen och gick runt banan. En jätte fin bana var. Den var dock rätt så blöt redan på fredagen plus att det regnade. Regnet höll i sig hela kvällen och under natten också gissar jag. På lördagsmorgonen var det helt fint väder. Gröt och kaffe i magen och sedan iväg till banan.

Kuljettajakokous kl.9 och sen var det dags för startträning 5 min och harjoitus 10 min. Banan var ny för mig så tiden gick åt att lära sig banan och kolla spår. Gansk fort konstaterade jag att det kommer att bli vått och lerigt. Jag var 7:e i träning. Bestämde att målet är att hållas på moppen och komma i mål i båda heaten.

I första heatet fick jag en rätt så dålig start. De 5 sekunder som det brukar ta innan bommen faller var högst antagligen närmare 6 sekunder och en del av koncentrationen försvann. Är inte helt nöjd med körningen, blev kört lite väl mycket på säkerhet, det var ovant att köra på vått och halt underlag. Blir att satsa på mera träning. I andra heatet kändes körningen bättre men banan var gropig och mycket spår. Det var en bedrift att komma i mål :) Hade inte jätte långt till 6:e platsen i andra heatet pga av att en av tjejerna gjorde bort sig och hon som körde före mig körde bara några sekunder snabbare. Nästa gång ska jag visa dem :D Det blev en 8:e plats i första heatet och 7:e i andra, sammanlagt en 8:e plats. Moppen funkade jätte bra. Med andra ord en helt ok premiär :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar