Sponsorer

tisdag 31 juli 2012

Nya delar och ett konstaterande ;)

Sarjacross körde igång idag efter sommarpausen. Varmt och sol. Kom en regn skvätt på vägen dit och regnade lite under andra heatet, men börjar bli van så det störde inte körningen desto mera :D

Idag kom nya dreven och kedjan :) yej, min moppe kommer att bli så fin :). Så vet man än en gång varför man skall till jobbet imorgon. Tror jag tar cykeln :) Nu låter det ju väldigt negativt men det är skönt att cykla och bra för konditionen och plånboken.

Det var Jalasjärvi som gällde idag. En rolig bana att köra. Sandbana min favorit. Den var bra i skick förutom ett stopphopp som jag inte alls kommer överens med, men nåja. Kul att köra var det. Fick rätt så bra start i första heaten, de första varven gick helt bra men så blev det inte riktigt som jag hade tänkt mej så jag var inte riktigt nöjd. I andra heatet tänkte ja köra ihop med den som var bredvid mej i starten. Han svängde mot mej och jag saktade ner lite. Men gott så, körningen gick desto bättre. Kändes bra fastän det var en hel del bromsdunkor och banan var nött. Banan var ganska tungkörd och det kändes nog i kroppen efter två heat på 20 min + 2 varv, men skönt att veta att jag orkar köra. Fick lite öva att köra om idag. Så sist och slutligen en bra träningsdag.

Konstaterade idag att jag måste öka farten :) Det lär gå bättre om man kör fortare :P hihi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar