Sponsorer

söndag 29 juli 2012

Iisalmi

I fredags åkte pappa och jag iväg mot Iisalmi och Parkatin motocrossrata. Riktigt fint väder och inget regn. Underbart. Gick runt banan, besiktade mopparna och kollade att allt var ok. Banan var i riktigt bra skick. Hårt underlag som jag inte är speciellt bra på men men. Hoppen var sådär riktigt lagom. Några som jag inte hoppade.

Jag var jätte nervös och mådde apa innan starträningen och träningen. Nervositeten höll i sig till första heatet. Jag fick en ganska bra start och orkade köra. Jag hoppade de två step up:erna och var mycket nöjd över det. Även whoopsen for bra. Inga vurpor och i mål på sjätte plats.

I andra heatet fick jag kämpa lite. Jag fick en rätt så bra start igen men fegade i första kurvan och var sjunde ut på första varvet. En av mina svagheter är omkörningar, jag blir och köra efter och vågar inte köra om. Gasen sitter ju där på höger sidan, skulle vara skäl att använda den också :P. Blir lite latläxa på det. Efter två varv bestämde jag mig för att köra om och gjorde det i en innerkurva när konkurrenten tog ytter. Det blev en sjätte plats även i andra heatet och en sjätte plats allt som allt. Helt ok men man kan alltid bli bättre :). Nästa tävling är 25.8 i Mäntyharju. Det ordnas även crosscountry tävling men den är tyvärr i södra finland så det blir att träna på hemma plan. Skall satsa lite på kurvteknik och att gasa mera :D

Resultat

Sarjacross kör igång på tisdag i Jalasjärvi, skall bli kul att köra med killarna igen och bäst av allt på SAND :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar