Sponsorer

söndag 29 april 2012

Första tävlingen körd

Pappa hämtade mej kl.24.00 natten till lördag. (Vet inte vad jag skulle ta mig till utan honom). Vi åkte ner till Parolannummi. Besiktning kl.7, mat, uppvärmning, klädombyte och sedan var det att göra sig klar för start. Pulsen på 190 :) Väl vid starten fick jag igång moppen på första försöket, glömde dock att det krävs att växeln e i för att de skall gå framåt :P Men efter en sekund eller två bar det av mot första kurvan.

Körningen gick rätt så bra, körde  mycket på säkerhet första varvet innan jag hade koll på banan och sen var målet också att komma sig i mål helskinnad. Några varv hann jag med en förare jag inte hann med förra året så det kändes bra. Var och vurpade i en uppförsbacke och då var det dock kört. Hade jätte svårt att komma mig upp och det tog en evighet innan jag fick någon hjälp alls. Där förlorade jag även en placering och högst antagligen så mycket tid att jag inte slapp iväg på det 6:e varvet. Så i mål var resultatet 5 varv och 8:e plats.

Besviken över den missade placeringen men lycklig över att ha fått köra igång säsongen :)
.....och roligt var det :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar