Sponsorer

onsdag 1 februari 2017

Sommaren som bara sprang förbi

Sommar brukar betyda motocross, svettas i sprintern påväg från eller till tävlingar / träningar men det blev inte riktigt så. Var det första eller andra gången på cykeln vurpade jag i en kurva, trodde inte att det var så allvarligt. Hur allvarligt kan det va när man faller i sand liksom? Älskar sand <3 

Men det visade sig sedan att jag hade av främre korsbandet. Sommaren gick istället till rehabilitering men gissa lyckan i oktober när jag lite i förtid började köra. Livet kom tillbaka, smidigt var det ju inte men det gick. Ja fick lukta fyrtakt o borsta sand ur håret. Underbart. 

När vintern började närma sig funderade jag av och an och bestämde mig sedan för att köra skoter i vinter. Målet att ha kul, köra alla tävlingar jag har möjlighet att köra och förbättra konditionen och fingerkänslan inför sommaren. Började med att byta skoter till en som passar bättre för snowcross. Sen nästa utmaning: lära sig att köra grejen. Oj oj, de första träningarna gick till att jubla i hjälmen, såååå roligt, sååå mycke adrenalin och sååå mycke lycka. Men hur i all sin dar svänger man åbäket? Och inställning av fjädringen? 

Nu har jag varit på läger och fått veta hur man skall köra kurvor, hoppa, köra om och hur man mentalt skall ställa in sig för vintern. En annan sak var att försöka utföra teorin i praktiken men alla är vi barn i början :D 

Tyvärr var jag och skadade min vänstra axel så blev ett varv via röntgen för att konstatera att alla ben var hela, huh!!! Veckan nu efter har gått åt till rehabilitering med skräcken i bakuvudet att är allting helt? Som tur verkar det som att jag skulle ha sträckt lite mjukdelar så att musklerna runtomkring krampat ihop sig för att skydda axeln. Hoppas hoppas ... Imorgon behöver jag besluta om det blir tävling till helgen eller inte, jobbigt, jag som har en tendens att ha beslutsångest annars också men nu hälsa i första hand. Skall ju kunna köra resten av säsongen också, för att inte tala om jobba. Tanten håller på att bli gammal :P  hihi

To be continued ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar